Laptops
Voor vragen met betrekking tot je laptop kun je terecht bij de helpdesk, bereikbaar op nummer 0223-540555. Voorbeelden van vragen zijn: werking van Windows, Wi-Fi toegang,Office, Activatie, (Anti)-Virus en de elektronische leeromgeving. Het kan zijn dat de helpdesk je verwijst naar de servicemedewerker van The Rent Company of naar de website van Studywise als het een hardware-matige klacht is, schade is of als de laptop opnieuw moet worden ge-imaged.
Het kan zijn dat de helpdesk je vraagt een teamviewsessie op te starten waarmee we tijdelijk je laptop overnemen. Dat kan je doen via de volgende link: LINK NAAR TEAMVIEWER.
Is de helpdesk even niet bereikbaar, laat dan een voicemail achter waarin je je naam. Leerlingnummer en 06-nummer inspreekt zodat we je terug kunnen bellen. Kunnen we je op afstand niet helpen dan maken we een afspraak zodat er op school een systeembeheerder langskomt om het probleem te helpen oplossen.
Voorwaarden die Scholen aan Zee stelt voor het gebruik van eigen laptops in het onderwijs
Scholen aan Zee biedt leerlingen de vrijheid tijdens de lessen gebruik te maken van een eigen laptop. Met een ‘eigen laptop’ maak je geen gebruik van de door Scholen aan Zee ontwikkelde arrangementen voor het huren of het kopen van een laptop, maar wordt gekozen voor de zogenaamde ‘Bring Your Own’-variant.
Om tijdens de lessen effectief gebruik te kunnen garanderen, dient de BYO-laptop te voldoen aan een aantal voorwaarden. 
Beschikbaarheid van de laptop 
Als leerling dien je te allen tijde over een laptop te kunnen beschikken, op school en daarbuiten. Op school om de lessen te kunnen volgen, daarbuiten om opdrachten uit te voeren en huiswerk te kunnen maken.
Voorwaarden waaraan de laptop moet voldoen
  • accu gebruiksduur minimaal 6 klokuren in een reële werkmodus (op school is geen mogelijkheid met een netadapter aan het elektriciteitsnet te werken of de laptopaccu op te laden)
  • draadloze netwerkkaart (moet wifi op 802.11n en 5GHz ondersteunen)
  • hoofdtelefoon aansluiting.
  • Windows 8.1 of hoger of Mac OS-X of hoger
Aanbevelingen 
  • beeldscherm resolutie minimaal 1366 x 768 pixels
  • schermafmetingen 13,3’’
  • toetsenbord afmetingen van een ‘normaal’ toetsenbord
  • nauwkeurig werkend mousepad
  • webcam
  • microfooningang
  • Windows 10
     
Voorwaarden software
Wij stellen bij het gebruik van de eigen laptop als voorwaarde dat al het door leerlingen op deze wijze in te leveren en te openen werk, door docenten en medewerkers van Scholen aan Zee te openen is met behulp van door Scholen aan Zee in gebruik zijnde applicaties.
 
Aanbevelingen voor geïnstalleerde applicaties
  • Office 2019 (leerlingenlicentie via Scholen aan Zee)
  • alle updates van Windows en Office
  • de nieuwste versies van Java, Adobe reader en de N@tschool plug-in.
Hulp bij installatie
Ga naar http://software.scholenaanzee.nl en log in met je schoolaccount voor meer informatie en hulp bij installatie.
(oktober 2020)
Service medewerker The Rent Company
Voor alle hardware-matige problemen met koop- of huurkoop laptops van The Rent Company
is de servicemedewerker op gezette tijden aanwezig op school.
Als de reparatie langer gaat duren, dan geeft de servicemedewerker je een ruillaptop mee,
zodat je toch kunt werken.
De servicemedewerker van The Rent Company is aanwezig volgens het volgende schema:
 MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdag
08.00-09.30 Junior College Junior College 
10.00-12.00LyceumBeroepsonderwijsMavoBeroepsonderwijsMavo
12.00-13.00Junior College Junior College Junior College
12.30-14.00BeroepsonderwijsMavoLyceumMavoBeroepsonderwijs
14.30-16.00MavoLyceumBeroepsonderwijsLyceumlyceum

Voor alle overige vragen over leren op afstand verwijzen we je graag naar de volgende omgeving

Volg Scholen aan Zee op social media